11/12/2006

005 yerli kahramanlar


ben yerli kahraman diye bahsetsemde bu düşünce üzerine çizdiğim bir iki karakterden ibaret devamı yok.
öykülendirmeye çalışmadım yoğun bir dönemimdeydi. çok keyif aldım bunları çizerken. takalı Lazınoğli ni Keloğlan ve Karazinek i sonra birde kötü çizmek istedim oda Alanrazı oldu. karakterlerin kütüğünü bir maodel sayfası çıkarınca belirleyeceğim..............
lazoli

keloğlan & karazinek
Alanrazı ------------------------------------------------------------------------------------------
delikanlı olmak lazım
Hayranı olduğum iki oyun var ki bunları kafamda dolaştırıp dururum uzun zamandır. Her karşılaşmamdada tekrar heyecan basar. Keşanlı Ali ve Lüküs Hayat. Orada ki o delikanlı ağazları insan ilişkileri. hayata bakış tarzları...... ve müzikal oluşları. bunların bir animasyon filmi olması gerktiğini düşünürüm vel hasıl. okadar uygun ve o kadar yakınki neden hala birilerinin bunu düşünmediğini kurar dururum kendi kendime.


bir iki tipleme çiziktirdim nacizane.

öte taraftanda" ya dokunma bunlar bu halleri ile güzeller. eskiyi koklamak isteyenler sahnede görsün orada gülsün. bu işin altından kalmak zor. ayıplaralar sonra kıyas a otururlar" diyerek kendimi susuturuyorum.

---------------------------------------------------------------

arada bir boş boş otururken karalayalım.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Animasyon dedik ya böyle devam edelim. Geçenlerde Kardal Tibetin çakırcalıyı oynadığı ve Yılmaz Atadeniz in senaryosunu yazıp yönettiği, Çakırcalı Mehmet Efe yi izlerken şimdi dizilerle karşılaştırdım. filmin kostümlerine bayılmıştım. gafı çoktu ama diziyle kıyaslayınca helal olsun demekten başka birşey gelmedi elden ( kostümlerini ve havasın a hayran olduğum beğendiğim diğer film Kadir Savun un oynadığı; toprağı bol olsun, ömer seyfettin uyarlaması olan" diyet"bunada parmak basmak istedim) . dizi filmdeki bir çeşme sahnesine takılmıştım. dizinin bütçesi okadar düşümü acaba ki bir çeşmeye mermer havası vermek için mermer dokulu dc fix ile kaplamışlar. buna çok gülmüştüm daha çook sahne var ama fazlada irdelememek lazım :)
Nereye gelicektim. Bir efe öyküsünü anime etmek isterdim. Bu ülkenin kaderi diye büyük bir laf etmek istemem ama olmayan animasyon piyasasında hayal kurmak proje düşlemekte bir okadar hayal. bende bunları karalayıp duruyorum işte.

---------------------------------------------------------------------------------

bir başka gençlik filmim. le gitan ( çingene )
alen delon un oynadığı meşur film.
şehrin karmaşasında kaybolan kültürler yaşam hiçlikleri.
film olarak sinema tarihinde ne gibi bir yeri var bilmiyorum. bıçkınlık bitirimlik yahut o kendi ile çatışması hayatla oynama tarzı hoş duygular bırakmıştı bende.


çizelim bunuda. henüz bitmedi biter elbet.

-------------------------------------------------------------------

-hırsız-
bir hırsıza ihtiyacım vardı bu kötü bir hırsız değil
yeni bir proje öyküsünü yazdık. henüz senaryo aşamasında
senaryo bittikten sonra story board çizimlerinin bir kısmını burada paylaşmaya çalışacağım.
karakter çok değişti. hitab edeceği insanların yaşlaları küçük olunca değişmek zorunda kaldı. ilk karalamalarımdı bunlar . bu tipide sevdim açıkçası . başka bir projede için saklıyorum.


taza bir hadi diyerek storyboar du karalamaya başladımdı araya iş girdi.
-------------------------------